Mi, magyarok már egy kanyargósabb hegyi szerpentinen kocsikázva is hajlamosak vagyunk úgy érezni, hogy a világ egyik legveszélyesebb útján autózunk. Ha bele vesszük a magyar közutakon található kátyúkat, akkor persze valahol igazunk is lehet, de mint azt az alábbiakban majd Ti is láthatjátok, a világ legveszélyesebb útszakaszai nem (kizárólag) a hiányos útburkolatuk miatt váltak azzá, amik. Ennél kicsit nagyobb rizikót rejtenek magukban…
Kuoliang-alagút
A Kuoliang-alagút egy 1,2 km hosszú, 4 méter széles kőből vájt alagút, mely Kuoliang falut hivatott összekötni a külvilággal. Az alagút nagy része robbanószerekkel, míg az oldalán található ,,ablakok” kizárólag kézi szerszámok segítségével készültek. Az alagút éppen akkora, hogy két autó hellyel-közzel elfér egymás mellett, ezért a sofőröknek különösen óvatosnak kell lenniük.
Maeklong vasúti piac
A vonalat rendkívül lomha tempóján (30 km/h átlagsebesség) kívül piaca teszi híressé. A vasútvonal megépítésétől – 1904-től – fogva Thaiföld egyik legnagyobb tengeri hal és herkentyű piacát szeli át. A piac neve is innen ered, leggyakrabban a vasúti vonal neve után „Maeklong vasúti piac” (Maeklong Railway Market) néven hivatkoznak rá, a helyiek „Talad Rom Hoop” névvel illetik, ez nagyjából „le az ernyőkkel piac”-ként ültethető át magyarra (Umbrella Pulldown Market).
Naponta 8 vonat halad át irányonként a piacon keresztül, ilyenkor a helyi árusok begyakorolt mozdulatokkal villámgyorsan leeresztik a napernyőket, elhordják a sínekről az árujukat és a vonat elhaladása után pillanatok alatt vissza is pakolnak mindent. A sínek mellett az árusok gyakorlatilag kicentizik a vonat űrszelvényét, a vaskerekek milliméterekre gördülnek el a friss zöldségek halmaitól.
Yungas út
Az Észak-Yungas út egy 61-69 kilométeres út Bolívia Yungas megyéjében, La Paztól Coroicóig. Híres a rendkívüli veszélyességéről, ezért 1995-ben az Inter-American Development Bank a világ legveszélyesebb útjának nevezte el. Egy becslés szerint évente 200-300 ember veszti életét itt. Éppen ezért számos keresztet helyeztek az út szélére, azokon a helyeken ahol az autók a szakadékba zuhantak.
Eyre Highway
Az ausztráliai Eyre Highway-en autózó sofőröket ugyan nem veszélyeztetik leomló sziklák és szakadékok, ám semmi más sem, és épp ettől olyan veszélyes. Az út maga 1600 kilométer hosszú, és a szó szoros értelmében semmi sincs a közelében, éppen ezért a táj annyira monoton, hogy a sofőrök egyszerűen álomba szenderülnek a volánnál, melynek következtében számtalan baleset történik évről-évre.
Az ,,ördög orra” vasútvonal, Ecuador
Az ecuadori ,,ördög orra” vasútvonal az Ördögorr (Nariz del Diablo) nevű szikláról kapta a nevét, mely az óceánparti Guayaquilből a 2850 méter magasan fekvő fővárosba, Quitóba menet található. A szikla menti vasútvonalat az teszi különlegessé, hogy közvetlenül mellette egy 800 méteres szakadék található. Mindennek ellenére egy időben a turisták a vonatok tetején ülve tették meg ezt az utat, hogy még elképesztőbb élményben legyen részük, ám ezt mára már megtiltották számukra.
Pamban-híd
Az indiai Pamban-híd az vele azonos nevű szigetet (Pamban-sziget) köti össze a szárazfölddel. Az teszi igazán veszélyessé, hogy a szorosban átfúvó szél olykor elképesztően erős, melynek következtében a híd már többször is leomlott és/vagy komolyabban megrongálódott a múltban. Ha hozzávesszük, hogy a szigeten élő emberek csak ezen az egy vasútvonalon keresztül tudnak be és kijutni a szigetről, bizony komoly kockázatot rejt magában.
Karakoram Highway
A Karakoram Highway egy magashegyi út, mely Kínát köti össze Pakisztánnal a Karakoram hegységen keresztül, csaknem 4700 méteres szintkülönbséggel. A Karakorum Highway a világ legmagasabban haladó, burkolattal ellátott nemzetközi útja.
A Karakoram Highway 1300 kilométer hosszan vág keresztül a Karakorumon. Ebből 806 km Pakisztánban, a maradék Kínában található. Építését 1959-ben kezdték, és csak 1986-ban fejezték be. A Pakisztán és Kína barátságát jelképező út építésébe 892 építőmunkás halt bele az építkezés 27 éve alatt, főleg földcsuszamlások miatt.
Passage du Gois