Ha ülőmunkát végzel, rossz a testtartásod, fáj a hátad, a nyújtógyakorlatok enyhíthetik a problémát!

82

Napjainkban a hátfájdalom szinte népbetegségnek számít, azért is mert a munkák döntő többségét ülve végezzük. Az első lépés, hogy egyenes háttal kellene ülnünk miközben dolgozunk, aki ezt meg tudja tenni, az szerencsés ember.

A második lépés, hogy megnyújtjuk, átmozgatjuk a hátizmainkat. A legtöbb esetben a hátfájdalom az elgyengült hátizom és a helytelen testtartás következménye.
Ma bemutatunk nektek 7 olyan gyakorlatot, amelyeket érdemes rendszeresen elvégezni, ha rossz a testtartásunk, vagy hátfájdalmakkal küszködünk.

1 Feküdjünk le a hátunkra a talajra, majd az egyik lábunkat behajlítva emeljük fel és húzzuk minél közelebb a mellkasunkhoz. Maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercig, érezni fogjuk ahogy az izmaink megnyúlnak a derék tájékon. Ismételjük meg 3-szor ezt a gyakorlatot, mind két lábunkkal.

Hirdetés


2 Guggoljunk le, az egyik térdünkön támaszkodjunk meg, a másik lábunkat nyújtsuk hátra. Maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercet. Ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábunkkal is.


3 Álljunk egyenesen, majd hajlítsuk be az egyik térdünket fogjuk meg a lábunkat és próbáljuk meg hátrafelé, a combunkhoz emelni, amennyire csak tudjuk. Maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercig. Ha a gyakorlat nehéznek tűnik, meg is támaszkodhatunk a falnál. Ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábunkkal is, érezni fogjuk a hát és a combizmok feszülését.

Hirdetés


4 Feküdjünk le háttal a talajra, majd kulcsoljuk össze a lábainkat a fotón látható módon. Maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercig, ismételjük meg a gyakorlatot 3- szor. Ha problémánk van az ülőideggel akkor hagyjuk ki ezt a gyakorlatot.


5 Feküdjünk le a hátunkra, majd nyújtsuk oldalra a jobb kezünket. A bal lábunkat hajlítsuk be. A jobb lábunkat pedig térdünknél behajlítva emeljük át a bal lábunkon. A fejünket fordítsuk jobbra, ha ez nehezen megy, akkor fordítsuk balra. Maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercig, majd ismételjük meg a gyakorlatot a bal lábunkkal és a bal kezünkkel is.


6 Feküdjünk a hátunkra, emeljük fel kinyújtva az egyik lábunkat, maradjunk így 20 másodpercet. Próbáljuk meg nyújtani a hát és a lábizmokat, ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábunkkal is.


7 A kezeinkkel támaszkodjunk a falhoz, nyújtott karokkal, behajlított háttal, maradjunk ebben a pozícióban 20 másodpercig.


Nagyon fontos dolog a gyakorlatok végzése alatt, a helyes légzés. Amikor nyújtjuk az izmaink, akkor lassan vegyünk mély levegőt. A gyakorlatok napi ismétlésével javíthatjuk a testtartásunkat, nyújthatjuk a hátizmainkat, így a hátfájás csökkenhet. Óvjuk az egészségünket, ne sajnáljuk az időt magunktól, végezzük el rendszeresen ezeket a gyakorlatokat, az eredmény nem marad el!

Forrás